Tarzi: komPOST

A blognak nincs különösebb célja. Eggyel több mindent olvashatsz el, látogathatsz meg naponta a világhálón :) Betekintést nyerhetsz nem egyszerű világomba.

Ne felejtsd el elmenteni kedvenceid közé: Ctrl+D

Holdfázis

CURRENT MOON

Friss topikok

2012.01.10. 16:34 Tarzi

Angol, általános-célú, katonai lábszárvédő (kamásli)


Ebben a posztban szeretném nektek bemutatni az angol hadsereg által használt általános kamáslit/lábszárvédőt. A cikkben szereplő példány nem mai darab, 1996-os, ám teljesen új állapotban került hozzám, valószínűleg egy raktár alján pihent eddig. Illetve most már valószínűleg felváltotta más modernebb anyagból készült (pl. Gore-tex) darab, maximum még kadét sulikban nyúzhatják őket.



Bizonyára sokan tapasztaltátok már, hogy egy-egy túra, kirándulás alkalmával, bárhogy is vigyáztok a nadrágotokra, térdtől lefele gyönyörűen át lehet ázni a nedves fűben, sarasabb vidéken, vagy akár hóban. Arról nem is beszélve, hogy akaratlanul is bele lehet lépni egy mélyebb pocsolyába, patakmederbe.

Ennek kiküszöbölésére, úgy gondoltam beszerzek egy kamáslit. Nézegettem is a túraboltokat, de hát a pénz az nagyúr, főleg ha az ember nem önszántából „szabadúszó”. Végül addig-addig böngésztem a világhálón, míg rá nem találtam a fentebb említett angol katonai lábszárvédőre.


A rendelést követen egy héten belül érkezett a csomag. Kibontva, elsőre kézbe véve egyből a masszívitás jutott az eszembe. Vastag olív zöld vászonból készült a kamásli. A belső felére, ahol érintkezik a bakancs/cipő felső részével, kapott még egy gyöngyvászon réteget is. Erős, vastag, jó minőségű varrás jellemzi.



A hátán végigfut teljes hosszában egy nagyon jó minőségű cipzár, melyet felül egy patent és szintén jó minőségű teljes hosszban futó tépőzár takar, és véd a szennyeződéstől.



A kamáslit miután magunkra cipzáraztuk, tépőzáraztuk, egy kis kampó segítségével lehet rögzíteni a bakancs elején kezdődő cipőfűzőhöz, a felső száját a térd alatt méretre lehet húzni.

A rögzítő szíjak valamilyen brutálisan erős kb. másfél mm vastag gumiszerű anyagból készültek, az acélsodronyt rögzítő „fülek” masszívan vannak felvarrva magára a vászonra, ebből is látszik, hogy a rögzítő szíj nem teljes hosszában fut a bakancs körül, hanem csak „ott, ahol kell”. A lényeg, hogy rögzítéskor a bakancs talpa alatt egy rozsdamentes acélsodrony fut keresztül, és csak a bakancs felsőrészénél kezdődik ez az erős gumi szíj. Így leírva annyira nem képszerű, de a mellékelt fotókon ez szerintem jól látszik.



A lábszárvédőből egy általános méret létezik, rendesen felhúzva, rögzítve, nekem (167 cm magas vagyok) pont a térdem aljáig ér, befedve a sípcsontomat, és a bakancsom nagy részét. Mikor kipróbáltam, eleven óvodás módjára rohangáltam a vizes fűben, sípcsontközépig érő pocsolyán „keltem át”. A vászon átnedvesedett ugyan kissé (ez is csak a vizes fű intenzivitásának köszönhető), viszont meglepően a nadrágom csontszáraz volt (annak ellenére, hogy én mindig bakancson kívül hordom, ezáltal jobban ki van téve a nedvességnek, koszolódásnak). 

Ebből a pozitívumból adódik a negatívuma is: nem igazán lélegzik. Hamarabb belemelegedett a lábam a bakancsba, bár ez egy normális minőségű zoknival kompenzálható.



Az eddigi konklúziókat levonva, számomra jó választás volt, olcsó, strapabíró, a funkcióját tökéletesen ellátja. Hátránya, hogy kevésbé lélegzik, mint modern társai, de ezen az áron ezt nem is vártam el.

 

Nagyon jó lehet kezdésnek, kispénzűeknek (mint amilyen én is vagyok), bátran merem ajánlani!

 



Szólj hozzá!

Címkék: blog teszt beszámoló angol túra kirándulás katonai airsoft lábszárvédő kamásli tarzi gaiters


A bejegyzés trackback címe:

https://tarzi.blog.hu/api/trackback/id/tr893534536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása