Tarzi: komPOST

A blognak nincs különösebb célja. Eggyel több mindent olvashatsz el, látogathatsz meg naponta a világhálón :) Betekintést nyerhetsz nem egyszerű világomba.

Ne felejtsd el elmenteni kedvenceid közé: Ctrl+D

Holdfázis

CURRENT MOON

Friss topikok

2012.02.24. 21:22 Tarzi

Romisen RL-B7: És lőn világosság, az éjszakának nagy sötétjében…


Több mint két és fél évvel ezelőtt felmerült bennem, hogy kéne valami világító eszköz, amivel nem csak vakoskodom a sötétben, hanem azért rendelkezik némi fényerővel.

Elsősorban, airsoftozásra (fegyverlámpának), kirándulásra, táborozásra kívántam használni. Külön igényem volt, hogy ne legyen „okos” lámpa (pl.: kicsi, közepes, nagy fényerő, villogás, stroboszkóp, S.O.S. funkciók stb.), legyen olcsó, és azért ne 2 óra folyamatos használat után merüljön le.

Csapattársam szólt, hogy van neki egy Romisen RL-B7 lámpája, hát meglestem. Funkciókat tekintve két állapot van, ki- és bekapcsolt állapot, nincs agyonbonyolítva, masszív aluminium ház, mérsékelten biztosan vízálló (nem dobtam bele medencébe, de nem fájt neki hogy zuhogó esőben világítottam vele). A lecsavarható menetes részek, és kapcsoló (ami az elemtartó kupak alján van) gumi tömítést kaptak. Diszkrét feliratozás a testen: Romisen RL-B7, 7W Super Bright, Waterproof USA. Ezzel ellentétben azonban a lámpa kínai a termék, ámbátor ez engem nem zavart, mint később ti is látni fogjátok.

Fényerejével meg vagyok elégedve, ez 100-130 Lument jelent (lemérni nem tudom, a webshopok 130-145-öt írnak). Ezt a teljesítményt egy darab CREE/Luxeon (vagy-vagy, a leírások szerint) LED adja le. Bár nincs tapasztalatom a kínai sok-száz Lumenes fotonágyúkkal, de ez a jelenlegi teljesítmény nekem bőven elég ettől a kis lámpától. Pontos világítótávolságot nem írok, mert nincs távmérőm, hasamra ütve meg nem mondom 70-100 m, mert annak meg nincs értelme, főleg hogy éjszaka még a távolságot is szarul mérem fel. A lényeg az, hogy amit vártam tőle, azt a teljesítményt hozza, éjszaka megbízható társ, kellő fényerővel, airsoftozás közben nappal is tud vakítani fegyverlámpaként használva.

A benne használt akkuk is jól bírják a gyűrődést, néhány éjszakás aktív használat után (persze ez nem folyamatos világítást jelent) kezdem érezni, hogy merül a kicsike, bár ez nyilvánvalóan nagyban függ használt akku minőségétől, és hogy mennyi ideig van folyamatosan bekapcsolva is. A gyártó 6-7 órás üzemidőt ír, folyamatos világítás mellett hajlamos melegedni, ami LED élettartamának a rovására mehet.

Szóval helyén kell kezelni a kis eszközt, és akkor megbízható társunk marad, pár ezer forintért (én valahogy 3-4000 Ft-ért vettem, annyit simán megért). Egyszerű, vannak kisebb hibái, ennek ellenére nagyon szeretem, és meg vagyok vele elégedve, és természetesen bőven a piacos Police lámpa kategória felett teljesít.

 

Technikai adatok (web shop adatok, ezért kezeljétek úgy légy szíves):

Méretek:

132*36 mm

123 g elemek/akku nélkül

Fekete aluminium test

7W Luxeon/CREE LED (egyik helyen az egyiket, másikon a másikat írják)

130-145 Lumen fényerő

1 mód, 6-7 órás üzemidő

Elem/akku: 2* LIR123A/CR123A

Mérsékelten vízálló (ez tapasztaltam)


Szólj hozzá!

Címkék: blog beszámoló lámpa tarzi romisen rl b7


A bejegyzés trackback címe:

https://tarzi.blog.hu/api/trackback/id/tr864194313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása