Tarzi: komPOST

A blognak nincs különösebb célja. Eggyel több mindent olvashatsz el, látogathatsz meg naponta a világhálón :) Betekintést nyerhetsz nem egyszerű világomba.

Ne felejtsd el elmenteni kedvenceid közé: Ctrl+D

Holdfázis

CURRENT MOON

Friss topikok

2012.08.27. 20:18 Tarzi

Kelet-Mecseki Barangolások - Csanádi Imre emlékére (kreatív teljesítménytúra)

PicStory-2012-08-26-02-03.jpg

Egy igazan érdekes, úgynevezett kreatív emléktúrán sikerült részt vennem augusztus 26-án.

PicStory-2012-08-26-12-18.jpg

Kelet-Mecseki Barangolások névvel jelzett túra érdekessége az volt, hogy a térkép másolaton csak kulcsosházak voltak bejelölve, és egy javasolt útvonal. Ám ezt nem kellett szigorúan venni, bátran - kreatívan el lehetett térni tőle. A lényeg, hogy szintidőn belül látogassunk meg 3, 5, vagy 6 kulcsosházat.

 kelet_mecsek003.jpg

Facebookos kis közösségünk, az Alisca Túrakör immáron elérte a serdülőkort, hiszen ezt a túrát nem én szerveztem, vagy ajánlottam a többiek figyelmébe, hanem Tamás barátunk kérdezte, hogy megy-e valaki esetleg Zobákpusztára kocsival. Sokáig csend honolt a kérdés felett, míg kis csapatunk másik Tamása jelezte, hogy tud fuvart biztosítani.

 kelet_mecsek002.jpg

Hajnali 5kor indultunk Szekszárdról, 6 óra 10kor el is rajtoltunk a céltól a zobákpusztai Vargányatanyáról. Mondanom sem kell, csodás volt a hajnali, friss erdőben sétálni. Az első pusztabányai ellenőrzőpontot elhagyva meg együtt róttuk a turistautat majd eljött a pillanat, mikor kis társaságunk ketté vált.

kelet_mecsek006.jpg

A két Tamás bevállalta a leghosszabb távot, és Máré vára felé vették az irányt. Nekem rendetlenkedett a lábam, úgyhogy én megelégedtem a legrövidebb, 3 házat érintő variációval.

 kelet_mecsek016.jpg

Cigány-hegyet elérve, már ismerős vidék fogadott, beértem Kisújbányára, gyors pecsételés, néhány fotó a templomról, majd irány Püspökszentlászló.

 kelet_mecsek040.jpg

kelet_mecsek047.jpg

Itt még a pecsételés előtt kicsit nézelődtem a kastélyt ölelő arborétumban. Mesés volt, kicsi, szép, esztétikus angol kert benyomását keltette. A kulcsosháznál szintén pecsét, majd hűs tea és zsíroskenyér lettek túrám főszereplői.

 kelet_mecsek042.jpg

Végül nekivágtam az utolsó szakasznak, vissza Zobákpusztára. A sok nézelődés és fotózás miatt 10 perccel az 5 órás szintidő előtt érkeztem, ahol kitűző, emléklap mellett sok csodás élmény lett a séta jutalma. Száraz számokban: 17,96 km; 4 óra 2 perc mozgási idő, 47 perc állási idő, 4,4 km/h mozgási átlagsebesség.

 kelet_mecsek060.jpg

Ezek után úgy döntöttem, hogy úgy szeretném befejezni a túrát, ahogy elkezdtem. Ezért visszasétáltam a Cigány-forráshoz és ott bevártam másik két túratársamat. Míg meg nem érkeztek a cél felé tartó, olykor a forrásnál megpihenő túrázókkal elegyedtem szóba. Nagyon kedves emberekkel hozott össze a sors, idősek, fiatalok, magányos túrázók, családok rótták a kilométereket ezen a gyönyörű vidéken.

 PicStory-2012-08-26-02-34.jpg

Végül megérkezett a két Tamás, és velük együtt, mintegy keretbe foglalva a napot, ismét együtt sétáltunk be a rajt-cél állomásra.

 kelet_mecsek075.jpg

Köszönöm az élményt, hogy reszt vehettem ezen a szép túrán. Jövőre ugyanitt! :)

Szólj hozzá!

Címkék: blog beszámoló túra élménybeszámoló teljesítménytúra mecsek püspökszentlászló kisújbánya zobákpuszta tarzi pusztabánya


A bejegyzés trackback címe:

https://tarzi.blog.hu/api/trackback/id/tr304735841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása